În slujba comunităţii, prefigurăm comunitatea viitorului.                                   Imnul scolii               EN

  Home  |Scoala noastra | Rezultate | Parteneriate | Proiecte | Activitati extrascolare | Program Erasmus + | Asociatie parinti

          Proiecte

     * ”SĂ CREȘTEM MARI ȘI SĂNĂTOȘI”

                    Acest proiect  antrenează elevii claselor conduse de prof. înv. primar:  Domnica Manea, Blidaru Roxana, Vlăsceanu Maria, Flaider Ramona, Delureanu Eliza, Ștefan-Tătăranu Bianca, Arghir Maria  și se va  derula pe tot parcursul acestui an școlar.

                    S-a pornit de la consultarea medicilor de familie, care au convenit la demararea proiectului. Era important de stabilit acest punct de pornire deoarece e bine știut ca nu orice persoană poate tolera fructele în stare crudă, deși  acestea sunt furnizoare de mari beneficii (vitamine, uleiuri volatile, fibră vegetală etc.)

1.    Elaborarea și redactarea proiectului:

            1.1 Alegerea temei ;

            1.2 Stabilirea partenerilor;

            1.3 Trimiterea și semnarea acordurilor de parteneriat;

            1.4 Identificarea grupului ținta și informarea părinților;

            1.5 Elaborarea și redactarea proiectului;

 2.     Activități informative:

            2.1  Informarea copiilor și a părinților despre activități incluse în proiect;

            2.2 Comunicarea cu partenerii despre colaboratori și sponsori;

2.3 Culegerea de informații despre plante medicinale și produsele nocive de  pe piața noastră;

            2.4 Testări despre ,,hrana care ucide “;

  3. Activități formative:

3.1 Pregătirea pentru proiect – alegerea temelor;

            3.2 Încheierea acordurilor de parteneriat cu instituțiile implicate;

            3.3 Semnarea acordului de către părinți și directorii școlii;

3.4 Sesizarea și acceptarea proiectului de către  DSP Dâmbovița;                                   

3.5 Demararea proiectului  cu prima activitate:

             Clubul  ,,Prietenii curăţeniei, prietenii sănătăţii”

  • crearea colţului de educaţie sanitară în grădiniţă şi la şcoală;  
  • înfiinţarea Clubului „Prietenii curăţeniei, prietenii sănătăţii’’;                                                                       

Suntem cu toții convinși că nu vom trăi o veșnicie, aici, pe pământ, dar cât vom exista, să putem trăi mai bine și sănătosi, încercând să ne protejăm împotriva factorilor nocivi atât noi, cât și copiii noștri.

            Avem în minte  un pom, care  trebuie îngrijit încă de la plantare, ca să avem roade de la el  și, pe de altă parte, un copil , care, de când l-am conceput și  născut, trebuie protejat și îngrijit .

           În societatea contemporană, unde părinții sunt foarte ocupați cu serviciul, există o explozie de produse care ademenesc organele de simț (fie vizuale, fie gustative ), iar copilul este lăsat să-și aleagă și  să se hrănească, fără să cunoască consecințele consumului de produse.

            Majoritatea alimentelor conțin substanțe cu E –uri, de care medicii ne avertizează, dar alegerea este a noastră, a tuturor și nu în conformitate cu cerințele organismului.

            În aceste circumstanțe, am venit cu proiectul” SĂ CREȘTEM MARI ȘI SĂNĂTOȘI!”, informând părinții, copiii , comunitatea de gravitatea  consumului acestor produse. 

            Deşi nu toate bolile  pot fi prevenite, adoptarea unui stil de viaţă sănătos reduce simţitor riscul apariţiei unor maladii grave. Mai mult decât atât, un mod de viaţă sănătos îmbunătăţeşte calitatea vieţii şi îi creşte durata. Trăind sănătos, te vei simţi şi vei arăta mai bine o perioadă îndelungată.

Sănătatea înseamnă mai mult decât absenţa bolii. Ea înseamnă menţinerea unei stări de bine din punct de vedere fizic, mental şi social.

            Păstrarea sănătăţii implică atât o alimentaţie sănătoasă, o activitate fizică, cât şi metode de prevenire a unor boli cauzate de aditivii din alimente.

          Este important ca educaţia pentru sănătate să se realizeze începând cu vârste foarte fragede, deoarece copilul este mai receptiv la astfel de informaţii, foarte utile în creşterea şi dezvoltarea lui.

 Aceste mici dar semnificative amănunte fiind depășite, elevii vor înțelege că trebuie să respecte următoarele:

-menținerea sănătății personale și a celor din jur prin alimentație corectă;

-renunţarea la mâncarea nesănătoasă;

-conştientizarea afirmaţiei “Eşti ceea ce mănânci”;

-dezvoltarea unui comportament corect referitor la respectarea orelor de masă şi consumul de alimente sănătoase, fără aditivi şi E-uri periculoase;

 -conştientizarea pericolului pe care îl reprezintă mâncarea fast-food pentru propria sănătate;

-stimularea consumului de fructe/ alte alimente proaspete;

-combaterea stresului prin apropierea de natură pe diverse căi;

-prepararea unor mâncăruri din alimente sănătoase;

-importanta sportului pentru o viată sănătoasă, curățenia spiritului, a sufletului, curățenia mediului ambiant, respectarea raportului activitate-odihnă;

-cultivarea spiritului de întrajutorare;

-îmbrăcăminte sănătoasă, identificarea specificului problemelor de igienă (igiena corpului, folosirea surselor de apă, a alimentelor, igiena clasei, a locuinței, prevenirea bolilor transmisibile etc.);

                        Părinții vor înțelege că:

-elevii trebuie monitorizați permanent și supravegheați să nu consume mâncare fast-food;

-trebuie respectate cu strictețe orele de masă pentru a nu afecta disciplina gastronomică impusă de proiect;

-trebuie sa aibă permanent grijă să procure fructul/fructele pe care copilul dorea să le consume a doua zi  la școală, împreună cu  ceilalți elevi;

-e benefic pentru copii sau pentru oricare altă persoană consumul de fructe/legume proaspete;

-orice fruct procurat pentru copii este mai sănătos, mai hrănitor si mai ieftin decât orice produs de tip fast-food;

-că pot, prin aderarea la acest proiect, să evite ironiile altor copii la adresa odraslelor lor supraponderale;

                        Noi vom intelege  că:

-elevii vor participa cu plăcere la derularea acestui proiect, el nepresupunând un efort deosebit;

-din discuțiile periodice cu părinții,  nu au apărut probleme de sănătate digestivă și că ideea de a-i determina să consume fructe a fost una minunată;

-la orice deplasare în oraș/în afara lui, copiii evită consumarea produselor periculoase, amintindu-și de promisiunea-angajament de la demararea proiectului;

                 Produsul final al proiectului va fi redactarea revistei,, SĂ CREȘTEM MARI ȘI SĂNĂTOȘI’’ adresată copiilor, părinților, educatorilor, învățătorilor etc.                                                    

            Coordonatori proiect: Prof. înv. primar, Manea Domnica, Prof. înv. primar,Vlasceanu Maria

                                    Prof. înv. primar, Delureanu Eliza,  Prof. înv. primar, Blidaru Roxana

 
 
The Little Prince
 
 Din anul scolar 2009-2010, scoala noastra este in colaborare cu alte scoli in cadrul proiectului multilateral Comenius1 The Little Prince. Detalii si pe website-ul www.thelittleprince.be
Diseminare proiect multilateral "The Little Prince".
La revedere, MIcule Print!-detalii

 

 

 

 

 

 

DREAM FLAG PROJECT, proiect international desfasurat in scoala noastra si coordonat de profesor Safta Alina.

* DREAM FLAG PROJECT este un proiect internaţional în care au fost implicaţi elevii coordonaţi de profesor Safta Alina. La acest proiect au colaborat mai multe cadre didactice din scoala noastra: Voicu Rodica, Davidoiu Simona, Păunescu Liliana, Matei Paulina şi Ploscaru Adriana. http://www.dreamflags.org/

ACES Messengers of a peaceful way of living

(MESAGERII UNUI STIL DE VIAŢĂ ARMONIOS), proiect coordonat de prof. Safta Alina. Scoala noastra a obtinut premiul la categoria Special Bonus-Praga 2011 ACES -
 Messengers of a peaceful way of living este proiectul internaţional finanţat care a fost premiat şi care se va desfăşura în anul şcolar 2010-2011, coordonatorul proiectului fiind profesor Safta Alina. 

AWARDED PROJECT 2010 ACES, COORDINATOR ALINA SAFTA, SCHOOL TUDOR VLADIMIRESCU

Partener: Gimnazija, Mrkonjic-Grad, profesor Biljana Stupar 

          Pacea este foarte importantă pentru viitorul nostru. Elevii şi tinerii  trebuie să se implice şi să ofere soluţii în anumite situaţii, conflicte, probleme ivite în interiorul şcolii, între elevi cu nevoi speciale şi ceilalţi, între familii şi comunitate.

A-i implica pe elevi înseamnă a avea soluţii viabile pentru posibile probleme de integrare în societate. Elevii trebuie să fie educaţi într-o adevărată cultură a păcii.

Elevii trebuie să înveţe să îşi asume un rol şi să aprecieze aspectele pozitive ale vieţii şi societăţii. Ei trebuie să se gândească la găsirea unor soluţii creative, la problemele reale ale societăţii.

Elevilor le place să se implice în activităţi diferite prin care să dovedească ce au mai bun şi să aleagă ce este bine pentru ei, pentru familiile lor şi pentru societate. 

Ce ne dorim prin acest proiect?

Să se mărească interesul pentru anumite probleme ale societăţii: abandonul şcolar, drogurile, violenţa, conflictele în şcoală, nevoile unor elevi cu anumite probleme, familii, comunitate; să rezolvăm mai multe probleme din şcoală, familii.

Care sunt paşii parcurşi?

-redactarea unui chestionar; colectarea materialelor- cu problemele din şcoală, familii, comunitate, minorităţi, violenţă, drog, sau elevi care au anumite nevoi....) Am avut întâlniri cu reprezentanţii mai multor instituţii: CEPECA; DSP, Poliţia Anticrimă, Poliţia Comunitară, resprezentanţi ai bisericii. Elevii au pus întrebări, au aflat lucruri importante. Profesorii şi elevii s-au  concentrat pe găsirea unor soluţii pentru conflicte, probleme, relaţii tensionate între: elevi-profesori, colegi de clasă, elevi, familii şi comunitate. Elevii au redactat mesaje către întreaga lume-pornind de la respectarea Drepturilor omului şi au  fost expuse în diferite locuri. S-au realizat expoziţii-cu mesaje de pace, desene pe tema Drepturile Omului, dreptate, libertate, diversitate, respect faţă de Planetă, Religie, Etică. De-a lungul vizitei în Bosnia, Gimnazija, Mrkonjic-Grad, între 3 şi 5 februarie 2011, am vizionat piese de teatru create de elevii din ambele ţări, cu scopul de a reda soluţiile lor creative pentru conflicte din tări diferite, cu specific, cultură diferită. Am discutat cu partenerii despre: găsirea unor soluţii pentru conflicte, probleme, relaţii tensionate. Am scris pe aceeaşi foaie foarte lungă, mesaje pentru a reda sentimentele şi gândurile noastre pentru o lume a păcii. Această foaie a fost expusă în şcoala din România şi apoi lăsată în Bosnia pentru a fi completată, ca şi în România, de toţi elevii. Am discutat despre cum ar trebui să arate ghidul, despre soluţii pentru conflicte şi s-a decis să fie un ghid adresat tuturor elevilor.

Partenerii din Bosnia au vizitat şi Şcoala Tudor Vladimirescu. Tema întâlnirii de proiect a fost ,,Alternative la conflicte”-dans, muzică, teatru, creaţie.S-au remarcat în cadrul workshop-ului internaţional elevii de la clasele:

a V-a B, prin cântecele, dansurile tradiţionale, dar şi prin mesajele de pace în limba engleză;

a VI-a B , prin piesele create de ei pe tema ,,Conflicte”;

a VII-a A, prin participarea la activităţile din cadrul workshop-ului: găseşte comoara; valorile societăţii; scara valorilor în societate.

La această activitate au participat şi profesor Voicu Elena de la Şcoala Drăgăieşti, Măneşti şi câţiva elevi.

De ce suntem aşa de mândri de munca noastră?

Am reuşit după o muncă grea să realizăm un ghid de bune practici pentru soluţionarea unor conflicte identificate de elevi. Acest ghid este pentru elevi şi profesori. Profesorii au fost implicaţi în găsirea unor soluţii alături de elevi, părinţii şi reprezentanţii instituţiilor partenere. O altă şcoală s-a implicat şi ea în găsirea unor soluţii. Am realizat workshop-uri cu elevii, profesorii şi părinţii.

Credem că este marea noastră şansă de a realiza un ghid al nostru cu soluţii pentru conflictele identificate. Am reuşit acest lucru doar în cadrul acestui proiect ACES. Acest ghid va fi cartea noastră şi suntem foarte mândri.

            Aşa că, noi sunt mesagerii unui stil de viaţă armonios.   

 Proiectul ACES Messengers of a peaceful way of living, coordonator Safta Alina, Scoala Tudor Vladimirescu a obtinut premiul la categoria Special Bonus-Praga 2011.

  "Primăvara europeană 2010

Competitia la care au participat elevii nostri a fost "Profesor pentru o zi"

Clasa a VII-a S a fost impartita in trei grupe si fiecare grupa si-a ales liderii care "vor fi profesori pentru o zi" si care ii vor invata despre biodiversitate pe elevii claselor a IV-a din scoala. Am ales tema "Biodiversitatea judetului nostru" cu ocazia sarbatoririi anului 2010, Anul International al Biodiversitatii.

In data de 20.05.2010 elevii clasei a VII-a S: Gheorghe Alexandru-Mihaita, Cojocaru Elena-Delia, Purcoi Ionela-Madalina, Grecu Andrei-Alexandru si Radoi Dennis-Elena au devenit "profesori pentru o zi" pentru elevii claselor a IV-a din scoala noastra.

Ne-am propus urmatoarele obiective:

1. recunoasterea speciilor de plante si animale ocrotite de lege din judetul Dambovita, precum si a ariilor protejate din zona;

2. sensibilizarea elevilor pentru protectia mediului inconjurator;

3. constientizarea necesitatii protejarii mediului inconjurator prin implicarea activa a elevilor. 

Profesorii de o zi, indrumati de profesorii de biologie si informatica colecteaza informatiile, le organizeaza thematic si realizeaza o prezentare sub forma unei pagini web, cu ajutorul aplicatiei sotware Quandary. Se imparte materialul in patru sectiuni si este organizat sub forma unui labirint care ajuta la invatarea interactiva si fixarea cunostintelor. Dupa fiecare sectiune este pusa o intrebare, care rezolvata corect va ghida elevul la pasul urmator, altfel, elevul revine pentru aprofundarea materialului.

Elevilor li se spune ca materialul este incarcat pe site-ul scolii, la adresa: http://www.tvladimirescutgv.ro , pentru studiu individual.

 Resurse

Materialul selectat a fost prelucrat din sursele, sugerate de profesorul de biologie, urmatoare:

-www.apmdb.ro, www.mmediu.ro, www.bucegipark.ro;

-reviste de specialitate;

-documentare individuala in biblioteca scolii. 

Evaluare

Evaluarea se realizeaza astfel:

      1.a. interactiv, in timpul invatarii, raspunzand la intrebarile din prezentarea materialului realizat cu Quandary.

1.b. test final de verificarea cunostintelor, de tip alegere multipla, realizat cu softul Hot Potatoes. Testul este rezolvat individual pe calculatoarele din cabinetul de informatica. Acesta va fi incarcat pe site-ul scolii dup ace va fi aplicat elevilor.

2. evaluarea abilitatilor practice si artistice, materializate prin:

- amulete/ machete cu materiale bio (flori, frunze presate, lemn etc.)

- desene, colaje, creatii literare: poezie, eseu

3. La sfarsit, se intentioneaza realizarea “copacului mesajelor”; pe frunzele copacului ei scriu impresiile lor despre activitate.

 Clasa a VII-a S a organizat un concurs despre biodiversitate cu elevii claselor a IV-a din scoala.

 Testul final de verificarea cunostintelor, de tip alegere multipla, realizat cu softul Hot Potatoes a fost rezolvat individual, de catre elevi, pe calculatoarele din cabinetul de informatica din scoala. Castigatoare a fost clasa a IV-a A dar toate clasele au obtinut medii peste 8. Felicitari!

 Apoi, elevii claselor a III-a si a IV-a din scoala noastra s-au intrecut in:

 -confectionarea de amulete, colaje, machete cu materiale bio (flori, frunze presate, lemn etc.)

-realizarea de desene, creatii literare: poezie, eseu.

 Juriul format din elevi ai clasei a VII-a S a apreciat lucrarile realizate si a premiat pe cele mai bune, astfel:

a. sectiunea Poezie:

 Premiul I- Dita Bianca, clasa a IV-a B

 Elevii au fost premiati cu amuletele cele mai reusite.

http://www.dreamflags.org/

 "Primăvara europeană 2010

Competitia la care au participat elevii nostri a fost "Profesor pentru o zi"

Clasa a VII-a S a fost impartita in trei grupe si fiecare grupa si-a ales liderii care "vor fi profesori pentru o zi" si care ii vor invata despre biodiversitate pe elevii claselor a IV-a din scoala. Am ales tema "Biodiversitatea judetului nostru" cu ocazia sarbatoririi anului 2010, Anul International al Biodiversitatii.

In data de 20.05.2010 elevii clasei a VII-a S: Gheorghe Alexandru-Mihaita, Cojocaru Elena-Delia, Purcoi Ionela-Madalina, Grecu Andrei-Alexandru si Radoi Dennis-Elena au devenit "profesori pentru o zi" pentru elevii claselor a IV-a din scoala noastra.

Ne-am propus urmatoarele obiective:

1. recunoasterea speciilor de plante si animale ocrotite de lege din judetul Dambovita, precum si a ariilor protejate din zona;

2. sensibilizarea elevilor pentru protectia mediului inconjurator;

3. constientizarea necesitatii protejarii mediului inconjurator prin implicarea activa a elevilor. 

Profesorii de o zi, indrumati de profesorii de biologie si informatica colecteaza informatiile, le organizeaza thematic si realizeaza o prezentare sub forma unei pagini web, cu ajutorul aplicatiei sotware Quandary. Se imparte materialul in patru sectiuni si este organizat sub forma unui labirint care ajuta la invatarea interactiva si fixarea cunostintelor. Dupa fiecare sectiune este pusa o intrebare, care rezolvata corect va ghida elevul la pasul urmator, altfel, elevul revine pentru aprofundarea materialului.

Elevilor li se spune ca materialul este incarcat pe site-ul scolii, la adresa: http://www.tvladimirescutgv.ro , pentru studiu individual.

 Resurse

Materialul selectat a fost prelucrat din sursele, sugerate de profesorul de biologie, urmatoare:

-www.apmdb.ro, www.mmediu.ro, www.bucegipark.ro;

-reviste de specialitate;

-documentare individuala in biblioteca scolii. 

Evaluare

Evaluarea se realizeaza astfel:

      1.a. interactiv, in timpul invatarii, raspunzand la intrebarile din prezentarea materialului realizat cu Quandary.

1.b. test final de verificarea cunostintelor, de tip alegere multipla, realizat cu softul Hot Potatoes. Testul este rezolvat individual pe calculatoarele din cabinetul de informatica. Acesta va fi incarcat pe site-ul scolii dup ace va fi aplicat elevilor.

2. evaluarea abilitatilor practice si artistice, materializate prin:

- amulete/ machete cu materiale bio (flori, frunze presate, lemn etc.)

- desene, colaje, creatii literare: poezie, eseu

3. La sfarsit, se intentioneaza realizarea “copacului mesajelor”; pe frunzele copacului ei scriu impresiile lor despre activitate.

 Clasa a VII-a S a organizat un concurs despre biodiversitate cu elevii claselor a IV-a din scoala.

 Testul final de verificarea cunostintelor, de tip alegere multipla, realizat cu softul Hot Potatoes a fost rezolvat individual, de catre elevi, pe calculatoarele din cabinetul de informatica din scoala. Castigatoare a fost clasa a IV-a A dar toate clasele au obtinut medii peste 8. Felicitari!

 Apoi, elevii claselor a III-a si a IV-a din scoala noastra s-au intrecut in:

 -confectionarea de amulete, colaje, machete cu materiale bio (flori, frunze presate, lemn etc.)

-realizarea de desene, creatii literare: poezie, eseu.

 Juriul format din elevi ai clasei a VII-a S a apreciat lucrarile realizate si a premiat pe cele mai bune, astfel:

a. sectiunea Poezie:

 Premiul I- Dita Bianca, clasa a IV-a B

 Elevii au fost premiati cu amuletele cele mai reusite.

 

 

                                  Home  |  Contact